KORONAVIRUS - PSYCHOPOMOC ONLINE

koronavirus online psychopomoc

Potřebujete si promluvit s psychologem
o tíživé sitaci v souvislosti s karanténou?



KDYŽ SE NEDOVOLÁTE...

Odkazy na další možnosti online konzultae:

ZÁKLADNÍ INFORMACE

korona-psychopomoc

Neztrácet duševní rovnováhu není v čase epidemie koronaviru jednoduché. Nemusíme na to být sami. Kromě online konzultace s psychologem nabízíme několik užitečných doporučení a rad, které nám připadají praktické. Obecné či jiné zdravotní informace hledejte na stránkách Ministerstva zdravotnictví či využijte linku 1212.

UŽITEČNÉ INFORMACE A DOPORUČENÍ

CO MOHU DĚLAT, KDYŽ SE NECÍTÍM PSYCHICKY DOBŘE

Pandemie nového koronaviru a s ní spojené omezení volného pohybu a běžného způsobu života vytváří nebývalý tlak na naši psychiku a odolnost vůči stresu.

1. Jak porozumět úzkosti?
Když se v nynější naprosto neobvyklé a nečekané situaci objevují pocity úzkosti, je důležité si uvědomit, že je to v tuto chvíli zcela normální reakce. Strach je naší přirozenou reakcí na ohrožení. Jde ale o to, jak s ním člověk bude zacházet. Jestli se zcela ponořím do nejčernějších scénářů a tyto pocity budou dlouhodobě převládat nebo se budu snažit soustředit i na jiná témata. Když už se ale vlna úzkosti vynoří, není třeba ji hned potlačovat, ale vědomě si pojmenovat, co se teď děje a proč se to objevuje.

DESATERO PRO ZVLÁDNUTÍ KARANTÉNY

Co dělat a jak se zachovat, abychom možné důsledky stresu, paniky, úzkosti a další negativní prožitky co nejvíce minimalizovali?

1. Akceptujte, že jsme ve výjimečné situaci, která MŮŽE pocity, o kterých hovořím výše, přinést. To neznamená dávat jim příliš prostoru, infikovat jimi ostatní lidi a neustále je promýšlet. Ale na druhou stranu je dobré vnitřně se netrestat ještě za to, že cítím strach nebo rozmrzelost (ať už se týká obav o vlastní zdraví, rodinu, příjem, zaměstnání, cokoli). Přijměte tyto pocity jako normální doprovod nenormální situace, ve které se nacházíme. Nezhoršujte je tím, že je budete sobě (nebo druhým okolo) vyčítat. Přijměte svou slabost nebo limity v možnostech (jakýchkoli) řešení. Na druhou stranu snažte se nedávat těmto negativním pocitům nadměrný průběh. Jak toho nejsnáze dosáhnout?

CO MŮŽE POMOCI - VIDEA

Co nabízíme

5 tipů, jak zvládnout lépe karanténu

Rozhovory a praktická doporučení




(C) 2020 KORONAVIRUS-PSYCHOPOMOC, zpracoval klinický psycholog Jan Kulhánek
Web vznikl za podpory Psychologického centra PSYCHOTERAPIE ANDĚL